Aktualizacja 03.12.2019
Pacjent może potwierdzić swoją tożsamość na urządzeniu mobilnym (mTożsamość, mLegitymacja studencka, mLegitymacja szkolna), ale jego prawo do świadczeń weryfikuje Świadczeniodawca po sprawdzeniu danych w systemie NFZ.
Zgodnie z Art.50. ust .2 ustawy pacjent może potwierdzić swoją tożsamość przez okazanie dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy, legitymacji szkolnej albo przy użyciu dokumentu elektronicznego, o którym mowa wart.19e ust.2 pkt1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z2019r. poz.700, 730 i848), przez okazanie tego dokumentu na ekranie urządzenia mobilnego osobie stwierdzającej tożsamość; legitymacja szkolna może być okazana jedynie przez osobę, która nie ukończyła 18. roku życia.
Tym samym wprowadzono możliwość wylegitymowania się przez pacjenta usługą mTożsamość, mLegitymacja studencka, mLegitymacja szkolna, które w takim przypadku stają się elektronicznym odpowiednikiem dowodu osobistego, legitymacji studenckiej, legitymacji uczniowskiej na urządzeniu mobilnym.
MTożsamość można sprawdzić tradycyjnie (tak jak każdy inny dokument) lub korzystając z aplikacji mWeryfikator. Upoważniona osoba korzystająca z mWeryfikatora zobaczy na ekranie swojego smartfona imię, nazwisko i zdjęcie w niskiej rozdzielczości. Może sprawdzić również ważność mTożsamości.
Uwaga!
Zobacz więcej:
Pismo Wiceministra Zdrowia Janusza Cieszyńskiego – otwórz/pobierz
Nowelizacja z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z wdrażaniem rozwiązań w obszarze e-zdrowia. Dz.U. 2019 poz. 1590
Zobacz więcej o mDokumentach:
![]() | ![]() | ![]() |