logo

Pilne Opieka zdrowotna w okresie epidemii. Teleporady lekarza rodzinnego i lekarza specjalisty, gdzie leczyć bolący ząb Stan epidemii - dodatkowe ograniczenia w kontaktach z OW w Szczecinie i Koszalinie Telefoniczna Informacja Pacjenta 800-190-590 - tu uzyskasz informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem Co musisz wiedzieć o koronawirusie. Podstawowe środki ochronne przeciwko koronawirusowi wywołującemu COVID-19 Zamknij

Dla pacjenta

Drukuj

Co nowego w przychodniach, szpitalach

Gdzie znajdziemy pomoc medyczną w trakcie majowego, długiego weekendu?

30.04.2020

W razie nagłego zachorowania lub pogorszenia stanu zdrowia, pacjenci mogą skorzystać z kilku form pomocy.

Nocna i świąteczna opieka zdrowotna

Podczas dni wolnych od pracy pomocy medycznej udzielają punkty nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej. Nocna i świąteczna opieka zdrowotna to świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej udzielane w dni powszednie od poniedziałku do piątku w godzinach od 18.00 do 8.00 dnia następnego oraz w dni wolne od pracy przez całą dobę.

Aby zminimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa gabinety nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej w pierwszej kolejności udzielają teleporad. Podczas teleporady lekarz wyda zalecenia dotyczące terapii, a także w razie potrzeby może wystawić e-zwolnienie oraz e-receptę.
Jeżeli lekarz w trakcie telefonicznego wywiadu uzna, że konieczna jest osobista wizyta, wyznaczy pacjentowi jej termin.

Platforma teleporad on line

Jeśli masz gorączkę, duszności, kaszel lub inne objawy, i obawiasz się, że zakaziłeś się koronawirusem, skorzystaj z teleporady online. Jest to rozwiązanie uruchomione przez Ministerstwo Zdrowia. Pozwala ono pacjentom na łatwy i szybki kontakt z pracownikiem medycznym za pomocą wideorozmowy, chatu lub telekonferencji, bez konieczności wychodzenia z domu. Przeznaczone jest przede wszystkim dla osób, które podejrzewają, że mogły zakazić się koronawirusem SARS-CoV-2 lub są na kwarantannie, a ich stan zdrowia wyraźnie się pogorszył.

Szpitale

W razie nagłego zagrożenia zdrowia lub życia pomocy udzielają Izby Przyjęć lub Szpitalne Oddziały Ratunkowe.

WAŻNE! Pacjent, który podejrzewa, że jego zły stan zdrowia może być wywołany koronawirusem, powinien zadzwonić do stacji sanitarno-epidemiologicznej, by otrzymać wskazówki co do dalszego, właściwego postępowania. Może również sam, własnym środkiem transportu, udać się bezpośrednio do najbliższego szpitalnego oddziału zakaźnego.
W województwie zachodniopomorskim znajdują się one:

  • w Szpitalu Zakaźnym przy ul Arkońskiej 4 w Szczecinie,
  • w Szpitalu Wojewódzkim przy ul. T. Chałubińskiego 7 w Koszalinie oraz
  • w 107 Szpitalu Wojskowym przy ul. Kołobrzeskiej 44 w Wałczu  

Pogotowie ratunkowe

W sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia można skorzystać z pomocy zespołu ratownictwa medycznego, dzwoniąc pod numer 999 lub 112.
WAŻNE! W razie podejrzenia, że zły stan zdrowia może być wywołany koronawirusem lub w razie kontaktu z osobą zakażoną, należy koniecznie poinformować o tym dyspozytora, który przyjmuje zgłoszenie.

Telefoniczna Informacja Pacjenta

Przez cały okres długiego weekendu do dyspozycji pacjentów pozostają konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta.

Pod numerem infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia 800 190 590 bezpłatnie i przez całą dobę można uzyskać wszelkie, niezbędne informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem, a także w razie potrzeby skorzystać ze wsparcia psychologicznego.
Ta szczególna forma pomocy skierowana jest do osób w kryzysie emocjonalnym, które źle znoszą odosobnienie, odczuwają stres lub lęk wywołany zagrożeniem koronawirusem.
Konsultanci podpowiedzą również, jak skontaktować się ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, szpitalem czy punktem nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.
Z myślą o osobach dzwoniących z zagranicy uruchomiony został specjalny numer (+48) 22 125 66 00

 

Wszystkie aktualności