logo

Dla pacjenta

Drukuj

Aktualności dla pacjenta

Serdeczne podziękowania za gościnny udział i pomoc w zrealizowaniu akcji Bliżej Pacjenta: Leki 75+

19.09.2016

W ramach kolejnej odsłony projektu „NFZ Bliżej Pacjenta” , Zachodniopomorski Oddział Funduszu postanowił opuścić w sobotę 17 września mury swojej siedziby.

Propozycję wspólnej akcji, obejmującej między innymi promowanie bezpłatnych leków dla seniorów 75+, przyjęła TVP3 Szczecin, oferując nie tylko swój hol, jako przestrzeń do działania, lecz także, w ramach patronatu medialnego, informując o akcji na swojej antenie, na portalu i profilu społecznościom oraz reklamując w lokalnej prasie.

Telewizja zrealizowała również i wielokrotnie wyemitowała spot informujący o akcji i zapraszający najważniejszych jej adresatów, tj. osoby, które ukończyły 75 rok życia wraz z rodzinami.

TVP3 Szczecin serdecznie dziękujemy za otwartość, profesjonalizm i bezinteresowną życzliwość w przygotowaniu i zrealizowaniu akcji. Bezpłatne leki dla seniorów od 75 roku życia to kolejny, po Zintegrowanym Informatorze Pacjenta projekt, który Telewizja Szczecin, we współpracy z Zachodniopomorskim Oddziałem Funduszu stara się przybliżyć pacjentom. Dzięki bezpłatnym lekom seniorzy 75+ będą mieć łatwiejszy dostęp do terapii, a leczenie stanie się skuteczniejsze.

Za pomoc i współpracę przy realizacji projektu Leki 75+, a także zaangażowanie i poświęcony czas - serdecznie dziękujemy Kolegium Lekarzy Rodzinnych w Szczecinie oraz Okręgowej Izbie Aptekarskiej!

W ramach projektu „Bliżej Pacjenta”, w sobotę, 17 września, w godz. 10-15, przy mobilnym stanowisku dyżurowali nie tylko pracownicy ZOW NFZ, lecz także zaproszeni goście: lekarze podstawowej opieki zdrowotnej – Panie lek. med. Ewa Nowakowicz i Dorota Adamarek oraz magister farmacji, wiceprezes Okręgowej Izby Aptekarskiej - Pani Joanna  Urbańska.

Pacjenci przychodzili z wypisanymi na kartce lekami pytając, które z nich są bezpłatne; otrzymywali również wskazówki dotyczące samej listy, a także indywidualnej terapii; specjaliści doradzali, jak postąpić w przypadku leczenia chorób przewlekłych przez lekarzy specjalistów, którzy nie przekazali jeszcze do lekarzy POZ informacji o zalecanej farmakoterapii.

Przy tej okazji osoby zainteresowane leczeniem uzdrowiskowym mogły porozmawiać o zasadach kierowania do sanatorium. Jeśli ktoś otrzymał już z NFZ potwierdzenie skierowania, mógł się dowiedzieć, na jakim etapie realizacji to skierowanie się znajduje – to ważne dla osób, które nie korzystają z Internetu i zamieszczonej tam przeglądarki uzdrowiskowej NFZ.

Przy mobilnym stanowisku ZOW NFZ można było założyć także konto w ZIP - Zintegrowanym Informatorze Pacjenta.

W holu TVP3 rozdawano najnowsze informatory Zachodniopomorskiego Oddziału NFZ, Jak i gdzie się leczyć 2016 oraz poradniki o prawach pacjenta.

Zobacz więcej

Biuro Prasowe ZOW NFZ

Wszystkie aktualności