logo

Pilne Opieka zdrowotna w okresie epidemii. Teleporady lekarza rodzinnego i lekarza specjalisty, gdzie leczyć bolący ząb Stan epidemii - dodatkowe ograniczenia w kontaktach z OW w Szczecinie i Koszalinie Telefoniczna Informacja Pacjenta 800-190-590 - tu uzyskasz informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem Co musisz wiedzieć o koronawirusie. Podstawowe środki ochronne przeciwko koronawirusowi wywołującemu COVID-19 Zamknij

Dla pacjenta

Drukuj

Aktualności dla pacjenta

Oddziały wojewódzkie NFZ wznawiają pracę sal obsługi klientów

01.06.2020

Aktualizacja komunikatu z 22.05.2020

25 maja br. ponownie zaczęły działać sale obsługi klientów w oddziałach wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia. Powrót do pełnego otwarcia będzie następował etapami.

Zachodniopomorski Oddział NFZ zaprasza w dni robocze. W godzinach 8.00-16.00 czynne są:                                       

  • Szczecin: sala obsługi klientów, ul. Arkońska 45
  • Koszalin: punkt obsługi klientów, ul. Konstytucji 3 Maja 7

Punkt w Pyrzycach pozostaje zamknięty!

Aktualny zakres usług świadczonych w ZOW NFZ w Szczecinie i Koszalinie:

  • potwierdzanie (papierowych) zleceń na wyroby medyczne
  • potwierdzanie Profilu Zaufanego
  • zawieranie umów dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego
  • udzielanie podstawowych informacje związanych z działalnością NFZ
  • udzielanie informacji dotyczących leczenia uzdrowiskowego

Limit osób, które mogą przebywać jednocześnie na sali, jest uzależniony od liczby czynnych stanowisk. W Zachodniopomorskim Oddziale NFZ czynne są:

  • w siedzibie w Szczecinie - 4 stanowiska
  • w delegaturze w Koszalinie - 2 stanowiska

Zasady na sali/ w punkcie obsługi:

  • Na sali obsługi może przebywać maksymalnie tylu klientów, ile jest stanowisk
  • Klienci są wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, przy którym można załatwić daną sprawę. 
  • Przy stanowisku może przebywać tylko jedna osoba.
  • Osoby towarzyszące, z wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem, nie mogą wejść na salę razem z klientem.
  • Zarówno klientów, jak i pracowników NFZ obowiązują nakazy sanitarne. Na salę są wpuszczane wyłącznie osoby, które mają zakryte usta i nos oraz zdezynfekują ręce.
  • Z obowiązku zakrywania ust i nosa zwolnione są osoby deklarujące niedyspozycje zdrowotne, całościowe zaburzenie rozwoju, niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym lub niesamodzielność. Okazanie zaświadczenia w tym zakresie nie jest wymagane.
  • Stanowiska do obsługi klientów są oddalone od siebie minimum o 2 metry. Po każdym kliencie stanowisko, w tym przesłona chroniąca pracowników, blat biurka i długopisy są starannie dezynfekowane.

Ze względów bezpieczeństwa, przy wejściu do sali/ punktu obsługi znajdują się specjalne skrzynki, w których można zostawić pisma, skargi i wnioski, bez konieczności wchodzenia do NFZ.   
Nad płynnością obsługi i zachowaniem obostrzeń sanitarnych na sali, czuwa Koordynator, który jest pracownikiem Funduszu.

UWAGA! Mimo wznowienia obsługi klientów na miejscu w oddziale NFZ, nadal rekomendujemy kontakt telefoniczny, e-mailowy lub za pośrednictwem tradycyjnej poczty: 

Adresy do tradycyjnej korespondencji

  • Zachodniopomorski Oddział NFZ w Szczecinie, 71-470 Szczecin, ul. Arkońska 45,
    informacja ogólna - tel. 91 425 11 67; wyroby medyczne- tel. 91 425 10 45
  • Delegatura ZOW NFZ w Koszalinie, 75-820 Koszalin, ul. Konstytucji 3 Maja 7
    tel. 91 425 72 71

 Zachęcamy do korzystania z Telefonicznej Infolinii Pacjenta  

Przywrócenie pełnej działalności sal obsługi klientów będzie uzależnione od aktualnej sytuacji epidemicznej w Polsce. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.

Wydział Spraw Świadczeniobiorców ZOW NFZ

Wszystkie aktualności