logo

Pilne Czerwona strefa. Ograniczenie dostępności Sal Obsługi Klientów ZOW NFZ w Szczecinie, Koszalinie i Pyrzycach Od 10 października cały kraj w żółtej strefie z wyłączeniem powiatów należących do strefy czerwonej Szczecin - żółtą strefą od soboty 3 października. Zobacz, o czym trzeba wiedzieć..... Dbaj o bezpieczeństwo własne i otoczenia: #maskujSię, trzymaj dystans, myj ręce Zamknij

Dla pacjenta

Drukuj

Dla pacjenta

Infolinia NFZ: 10 tysięcy połączeń na temat koronawirusa

21.03.2020

Nawet 10 tysięcy telefonów dziennie w sprawie koronawirusa odbierają konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta. Pod numerem 800 190 590 możesz uzyskać wszystkie niezbędne informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem. Zainteresowanie jest bardzo duże, konsultanci pracują całą dobę, przez wszystkie dni w tygodnia.

Wraz z rosnącą liczbą telefonów zwiększamy sukcesywnie liczbę konsultantów. Tylko wczoraj infolinię obsługiwało jednocześnie ponad 300 osób. Wsparciem służą również specjalnie przeszkoleni pracownicy call center innych instytucji oraz firm m.in.: Centralnego Ośrodka Informatyki, NASK, PZU Zdrowie, Krajowej Informacji Skarbowej, Poczty Polskiej, PGNiG, Energii, PKP Intercity czy PGE. Wkrótce dołączą ZUS, Bank PKO BP, Bank Pekao SA, Totalizator Sportowy, Polski Holding Hotelowy, Tauron, PKS Polonus, Polski Fundusz Rozwoju i Gallup Polska.

- Sytuacja wymaga wspólnego działania, dlatego tak istotna jest współpraca firm i instytucji, które kierując się poczuciem społecznej odpowiedzialności, zdecydowały się na wsparcie infolinii NFZ - podkreśla Adam Niedzielski, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.

Infolinia NFZ od wczoraj jest również częściowo obsługiwana przez voicebot`a. Automat służy wsparciem, w sytuacji kumulacji połączeń, przy udzielaniu odpowiedzi na najczęściej zadawane podstawowe pytania, przy których nie jest wymagana konsultacja ze specjalistą.

Zobacz najczęściej zadawane pytania związane z koronawirusem

Połączenie z Telefoniczną Informacją Pacjenta jest bezpłatne, a z konsultantami można połączyć się przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Do dyspozycji pacjentów jest również czat z konsultantem, obsługa w języku angielskim, a także wideorozmowa z tłumaczem języka migowego.

Źródlo: Centrala NFZ

Wszystkie aktualności